Yakup van Olijfje is al sinds 1999 marktkramer. Hij is gespecialiseerd in de verkoop van olijven, noten, gedroogd fruit, kruiden, soepen enzovoort. Eind 2020 wilde hij zijn producten ook online beginnen aanbieden. Zo had hij een naam nodig voor zijn onderneming, een bijpassende branding en een uitgebreide webshop. Ik ontwikkelde de volledige digitale strategie en de samenwerking is tot op de dag van vandaag nog steeds een fijne ervaring!
Als marktkramer had hij niet echt een handelsnaam nodig, aangezien hij toch gewoon op de markt stond en zijn klanten face-to-face kon bedienen. Een goede relatie met zijn klanten was voor hem het belangrijkste.
Yakup had een loyaal klantenbestand, maar dit vertaalde zich niet tot een klantenrelatie online. Hij wilde zijn assortiment online aanbieden, maar deze was zeer uitgebreid. Ik moest een manier bedenken om een webshop te creëren met meer dan 300 verschillende producten uit meer dan 20 categorieën. Hier is het belangrijk dat je een duidelijke structuur hebt zodat de klant makkelijk kan vinden wat hij of zij nodig heeft.
Yakup had een naam nodig dat kort en krachtig was en zijn assortiment makkelijk samenvatte. Zo kwamen we op Olijfje. Makkelijk te onthouden en bevat ook een speels en familiair karakter.
Voor de webshop was het van groot belang dat er een duidelijke onderverdeling is tussen de producten zodat de bezoekers alles makkelijk en snel konden vinden.
Aangezien hij ook graag een band creëert met zijn klanten, kwamen we ook op het idee om een functie te ontwikkelen waarmee klanten hun online bestelling direct konden afhalen bij Yakup op de markt zelf.
We kozen voor handelsnaam Olijfje, aangezien hij in 1999 is begonnen met enkel en alleen een olijvenkraam. Over de jaren heen heeft hij zijn assortiment ook wel ferm uitgebreid. Het assortiment is zeer uiteenlopend en daarom was het belangrijk dat we een goede structuur bouwden voor de webshop. Zo heb ik verschillende categorieën en subcategorieën aangemaakt.
Daarnaast heb ik ook een functie ontwikkeld zodat klanten een bestelling kunnen plaatsen en deze makkelijk kunnen komen afhalen op de markt bij Yakup zelf. Zo wilt hij zijn klantenrelaties verder verbeteren en is dit ook een manier voor de klant om geen extra verzending te moeten betalen.
Het logo bestaat uit een olijf gevolgd door ‘lijfje’. Vanzelfsprekend en makkelijk te herkennen door klanten. We kozen ook voor de kleur groen aangezien dit een gevoel van vertrouwen creëert, wat perfect past bij de werkwijze van Yakup.
Burak heeft mijn webshop en branding volledig van nul opgebouwd en ik ben er zeer tevreden mee. Een lange tijd wilde ik mijn website zelf onderhouden en bouwen, maar al snel merkte ik dat met Burak’s hulp grotere stappen kon zetten. Daarnaast onderhoudt hij met veel plezier de webshop al meer dan 2 jaar. Bedankt!
Zaakvoerder
Heb jij een gelijkaardig project in gedachten? Contacteer me voor al je vragen of een offerte op maat!